Het heeft even geduurd, maar mijn artikel over het bloggersevent van 13 maart staat nu eindelijk online. Deze avond stond in het teken van de heerlijke snacks van Mora. Ongetwijfeld bekend bij velen van jullie! Denk maar aan een lekker bittergarnituurtje of een frikandel. Gezicht van het merk is Cora en sinds vorig jaar is ook nichtje Flora betrokken bij Mora. Zij waren ook aanwezig op het event. Ik heb een gezellige avond gehad en veel nieuwe mensen ontmoet, maar vooral kennis gemaakt met de snack van de toekomst.
______________________________________________________________________________
Wie is er nou niet opgegroeid met Mora en gezicht van het merk Cora? In de jaren 80 verscheen Cora voor het eerst op de televisie en bleef dit doen tot 2001. Zij is daarmee één van de meest bekende reclamepersoonlijkheden in Nederland. In 2007 kwam Cora weer op de buis en was zij opzoek naar een nieuwe Cora. Er deden enorm veel mensen auditie, ook BN-ers, maar Cora was niet tevreden. Tot in 2013 nichtje Flora werd geïntroduceerd door Cora. Met de komst van Cora’s nichtje wil het merk een gezellige en huiselijke uitstraling creëren.
Iedereen heeft wel een favoriete snack, maar wat zijn nou de meest populaire snacks van Mora?
1. Frikandel
2. Hamburger
3. Rundvleeskroket
4. Kipkorn
5. Viandel
Ik had verwacht dat de kaassoufflé wel in de top 5 zou staan. Dat is mijn favoriete snack en ook in mijn omgeving eten veel mensen kaassoufflé. Blijkbaar gaan we massaal voor de frikandel, een simpele maar ook heerlijke snack.
Mora heeft inmiddels 82 snacks in het assortiment en blijft vernieuwen. Op dit moment is Mora bijvoorbeeld druk bezig met het maken van de ‘snack van de toekomst’. Daarbij moet je denken aan de ontwikkeling van producten met natuurlijke geur- en smaakstoffen, bij de kroketten en frikandellen van Mora is dit al het geval! Daarnaast is het merk ook bezig met de ontwikkeling van snacks die kunnen worden bereid in de oven. Met deze veranderingen speelt Mora in op het feit dat we allemaal gezond willen leven, maar een snack op z’n tijd slaat niemand over!
Tijdens het bloggersevent gaf Mora ook aan dat we steeds minder vlees eten en meer interesse in groenten hebben. Mora is momenteel druk aan het brainstormen over hoe ze deze trend kunnen oppakken. Wij mochten als bloggers ideeën naar voren brengen hoe wij de ‘snack van de toekomst’ voor ons zagen en alvast één snack van de toekomst proeven (een soort bitterbal met hele andere ingrediënten, maar de snack viel goed in de smaak). Het merk is ook aan het nadenken over zoete snacks en een lekkere toevoeging voor in de salade om het af te maken. Mora heeft dus genoeg inspiratie en plannen! Snackliefhebbers moeten nog wel even geduld hebben, want de eerste ‘nieuwe’ snacks worden volgend jaar verwacht. De avond werd afgesloten met het maken van een ragout voor in de kroket. Heerlijk! Het was een gezellige avond.
Leuk weetjes!
- Jaarlijks worden er ongeveer 500 miljoen frikandellen gegeten
- De bitterbal dankt zijn naam aan het bittertje (drankje) waar het vroeger bij gegeten werd
- De oranje kleur van Mora is geïnspireerd op de eerste bestelauto van oprichter Marcel Mourmans
- Er is maar één vrouwelijke kok die alle snacks maakt voor Mora. Als zij tevreden is komen er pas
andere mensen bij kijken
Reacties
Een reactie posten